Cele mai noi articole

Cele mai citite articole

Thursday, 13 October 2011
Autor: Bianca

Cum putem creste nivelul testosteronului intr-un mod natural !

 
Cum putem creste nivelul testosteronului intr-un mod natural !

Testosteronul este un hormon masculin cu rol androgen (dezvoltarea trasaturilor masculine) si anabolic (dezvoltarea musculara).

 

Glanda pituitara localizata la nivelul creierului secreta hormonul luteinizant care determina producerea testosteronului de catre celulele Leydig care se gasesc in testicole.

 

Ca si hormon anabolic este foarte importanta biodisponibilitatea care se refera la testosteronul liber prezent in circulatie, adica acea cantitate de testosteron care isi va atinge tinta (muschii).

 

Testosteronul se gaseste in doua forme : liber 2-3% si legat 97-98% -  SHBG ( Sex Hormon Binding Globulin) sau hormonul de sex legat de globulina.

 

Cu cat nivelul de SHBG este mai mare cu atat mai putin testosteron va ajunge in muschi, stiind acest lucru este logic ca scazand nivelul de SHBG poate creste biodisponibilitatea testosteronului din circulatie. Ceea ce trebuie urmarit este un nivel normal de SHBG.

 

Factori care scad secretia de testosteron

 

Abuzul de alcool, anorexia, stresul, oboseala, obezitatea sunt doar o parte din factorii care duc la scaderea nivelului de testosteron.

Un alt factor foarte important este aromatizarea – proces prin care enzima aromataza transforma hormonii androgeni in estrogeni.

Aromatizarea nu doar creste nivelul estrogenilor care transmit creierului sa scada nivelul de testosteron dar si creste nivelul de SHBG.

 

 

Cum putem creste biodisponibilitatea testosteronului ?

 

1. mentinand o greutate corporala sanatoasa ; excesul de grasime si in special grasimea din jurul taliei contine un nivel ridicat de enzime aromataza.

 

2.evitarea consumului excesiv de alcool in special berea blocheaza secretia de testosteron si determina organismul sa secrete cantitati uriase de estrogen

 

3. reducerea oboselii si a stresului ; stresul are un efect negativ asupra organismului si a secretiei de hormoni. Cortisolul sau hormonul de stres cum mai e numit, favorizeaza depozitele de grasime si scade secretia de testosteron.

 

4. odihna si evitarea supraantrenamentului

Supraantrenamentul nu lasa organismul sa se recupereze complet.

Febra musculara nu trece cu si mai mult exercitiu ci  cu odihna. Nu lucra niciodata o grupa de muschi la care simti febra musculara de la antrenamentul anterior asta daca nu vrei ca testosteronul sa scada cu 40%. Este stiut faptul ca muschiul creste in perioada de repaus cand organismul are sansa sa repare ce tocmai ai rupt (fibra musculara) crescand astfel forta cat si volumul muschiului. Lucrand aceeasi grupa musculara mai mult de o singura data pe saptamana organismul nu va putea reface fibra musculara.

Respectarea unui orar de somn este foarte importanta pentru restabilirea echilibrului energetic.

 

5. exercitiile fizice si in special antrenamentul pentru forta.

Execitiile fizice combinate stimuleaza mai multe fibre musculare decat exercitiile simple de izolare. Cum picioarele reprezinta cea mai mare grupa musculara a corpului genuflexiunile cu bara este cel mai eficient exercitiu pentru stimularea secretiei de testosteron.

Exemplu : Intr-un antrenament de forta e nevoie de 70-80% din greutatea maxima pe care o poti ridica pentru a face 3 serii a cate o repetare cu 1 minut pauza intre serii.

 

6. alimentatia sanatoasa care inseamna  echilibru intre proteina, carbohidrati complecsi si grasimi sanatoase.

 

7. grasimile sanatoase – polinesaturate ca omega 3 si Omega 6

                                       - mononesaturate ( alune, nuci, migdale, avocado, unt de arahide), aceste grasimi ajuta la arderea grasimii si la scaderea LDL)

Organismul are nevoie de grasimi pentru producerea testosteronului

 

8.legumele si in special cruciferele( varza de bruxelles, varza, varza creata, conopida) bogate in fitochimicale si mai exact INDOLE-3-CARBINOL (I3C) care reduce semnificativ estrogenii si fixarea lor pe receptorii celulari si reduce actiunea aromatazei.

Aceste legume consumate de doua ori pe zi asigura o cantitate suficienta de I3C ajutand astfel la obtinerea echilibrului dorit.

Alimente bogate in vitamina B, vitamina E si zinc cresc deasemenea nivelul testosteronului (alune, seminte de in, bananele, avocado, smochine, asparagus, stridii, somon, brocoli, masline, busuioc, oua, pui, si cruciferele)

 

9. consumul de carne – studii recente au demonstrat importanta pe care o are carnea in cresterea nivelului de testosteron. In ordinea importantei proteina din zer, peste, pui, curcan, vita si apoi carnea rosie grasa precum cea de porc si miel.

 

10. respectarea meselor – 5-6 mese pe zi vor tine metabolismul accelerat si vei avea o permanenta sursa de combustibil.

 

 

Suplimente care te ajuta sa experimentezi THE NEXT LEVEL

 

Avand in vedere ca odata cu inaintarea in varsta si mai exact incepand cu varsta de 30 de ani nivelul testosteronului scade cu un procent pe an atunci e bine de stiut ca vitamina B6, vitamina E, zincul, Avena Sativa, L-Norvaline, Eurycoma Longifolia,Cordyceps Sinesis, Tribulus Terrestris, Rhodiola Rosea va pot ajuta la cresterea nivelului de testosteron fara a apela la steroizi si fara a avea efecte secundare.

Avena Sativa (ovazul)

Folosit in stari de anxietate, stres, ca relaxant al sistemului nervos ajuta intr-un mod indirect la cresterea testoteronului prin reducerea stresului care duce la o scadere a cortisolului. Nu interactioneaza cu alte medicamente si nu are efecte secundare. Merge bine in combinatie cu Tribulus Terrestris.

 

L-Norvaline o forma modificata a lantului de aminoacizi, Valina. Ajuta la cresterea fortei si a musculaturii blocand actiunea arginazei – enzima care impiedica formarea oxidului nitric. Limitarea sau blocarea productiei de arginaza duce la o cantitate mai mare de arginina. Cu cat cantitatea de arginina este mai mare cu atat creste capacitatea de transformare a L-Norvaline in oxid nitric. Oxidul nitric produce vasodilatatie si un volum mai mare de sange este trimis in muschi rezultand astfel o crestere musculara.

 

Eurycoma Longifolia (Tongkat Ali, Longjack) stimuleaza secretia de testosteron liber, inhiba secretia de SHBG. Imbunatateste performantele sportive, ajuta la procesul de recuperare de dupa antrenament.

 

Cordyceps Sinepsis creste rezistenta fizica, intareste sistemul imunitar, mareste gradul de utilizarea al oxigenului la nivel celular, creste capacitatea pulmonara,  creste nivelul de adenozin trifosfat (ATP), protejeaza mitocondria de efectele oxidative cauzate de stres, poluare etc.

 

Rhodiola Rosea stimuleaza productia de ATP, imbunatateste starea psihica si mentala, stimuleaza actiunea serotoninei(neurotransmitator cu rol antidepresiv, anxiolitic, antioboseala, antifobic) si a dopaminei(neurotransmitator cu rol in motilitate)

 

Tribulus Terrestris creste nivelul energetic si al testosteronului stimuland glanda pituitara.

 

 


Vizualizari: 23223 |
   
Acorda stele acestui articol
5 5
Saturday, 12 April 2014, nicolae a scris:
un articol de nota 10...
Saturday, 11 January 2014, mircea a scris:
deosebit modul de abordare,prin felul in care fiecare dintre noi am putea sa intelegem funcionarea aparatului sexual si stimularea acestuia
Thursday, 28 March 2013, claudiu a scris:
bune sfaturi
Thursday, 28 March 2013, claudiu a scris:
bune sfaturi
Thursday, 28 March 2013, claudiu a scris:
bune sfaturi
Adauga comentarii
Campurile marcare cu * sunt obligatorii








Arhiva