Cele mai noi articole

Cele mai citite articole

Tuesday, 06 December 2011
Autor: Andrei

Dieta de sarbatori!

 
Dieta de sarbatori!

Iata-ne in ultima luna a anului, luna cadourilor J. Daca nu sunteti o persoana care isi doreste din diferite motive sa se ingrase, o persoana cu constitutie masiva ce isi doreste acumulare de masa musculara  sau o persoana religioasa, luna Decembrie vine cu urmatoarele provocari: postul prelungit, excesul alimentar din a doua parte a lunii, mai ales acizi grasi saturati/grasimi animale plus alcool si cu mesele “pe fuga”. Eu va recomand cu caldura sa va faceti acest “cadou”, cel de a avea grija de sanatatea dvs in aceasta luna a extremelor alimentare.

Daca pentru barbati, sau pentru cine lucreaza pentru a-si dezvolta musculatura (mai mult efort anaerob) din punct de vedere al intretinerii corporale, este mai greu sa tina post (eu nu recomand pentru cei ce  fac efort greu si foarte greu, pentru ca o dieta vegetariana este dificil sa acopere necesarul de proteina/aminoacizi de calitate superioara, dar recomand in schimb “excesele” ocazionale tot timpul anului si nu excesele reduse ca numar si prelungite ca timp in timpul anului – o mica dilema este cea referitoare la postul Craciunului in care este cuprinsa ziua de 1 Decembrie, unde mancarea traditionala este fasolea cu carnati J ). Incerc sa fiu scurt si concis, concentrat in informatie. Asadar, ca solutie pentru cei ce practica un efort greu, foarte greu si totusi vor sa tina post, pot inlocui cu success proteina animala cu concentrate proteice din soia si alge marine (spirulina); nu este usor sa mananci in fiecare zi acelasi mix de proteine dar... este un sacrificiu ce trebuie facut pentru o persoana religioasa ce nu vrea sa piarda din masa musculara si...probabil poate chiar sa isi imbunatateasca aptitudinile datorita calitatilor exceptionale detinute de spirulina - de notat ca acest supliment proteic este superior si ca pret, iar acest post este bine a fi planificat din timp.

            Ca efort fizic recomand cel indoor, fiindca temperaturile exterioare necesita un sistem imunitar ridicat si experienta din partea celor care practica miscarea in aer liber, deoarece efortul fizic excedentar slabeste sistemul imunitar prin consumarea resurselor, iar novicii cuprinsi de entunziasm pot face excese cu usurinta. Efortul in aer liber isi are avantajele sale iar eu in aceasta perioada a anului prefer la planul inclinat, dealul, pentru dificultatea suplimentara si pentru faptul ca imi incalzeste musculatura destul de repede; incep cu mers si voi continua dupa zece minute cu alergare  “usoara”. Prefer acest gen de efort si pentru ca, personal, consider joggingul doar o mica parte a incalzirii si nu este de asemenea cel mai bun exercitiu pentru consum caloric si cresterea metabolismului (consuma si mult timp dintr-un program, de obicei, aglomerat pentru o persoana ce traieste in mediul urban).  De asemenea pentru vacantele in zone unde se poate schia, pe partie, va recomand mai degraba sania sau placa de snowboard decat schiatul propriu-zis datorita riscului crescut al accidentarilor grave de la nivelul genunchilor si de asemenea cred ca snowboardul nu e nici el strain de asa ceva pentru amatorii de partie. Mai bine lasati aceasta sportivilor de performanta si celor care  schiaza mai multe luni pe an, celor care traiesc in zone montane datorita musculaturii si osaturii plus articulatii mult mai bine adaptate acestui tip de efort plus experienta cu sporturile de iarna. Cunosc destule personae cu interventie chirurgicala la genunchi ca urmare a unor astfel episoade si de aici am aceasta teama de a nu incerca asa ceva ocazionalJ

Cateva cuvinte acum si despre mesele “pe fuga” , acele mese ce risca a fi “sarite” sau inlocuite cu snackuri nu din cele mai sanatoase, cumparate in momentul calatoriei de vacanta si nu numai. E bine sa va pastrati  orele de masa (cele cinci ore de masa recomandate celor ce vor sa aiba o silueta  mult mai buna decat media obisnuita- cele trei mese  “clasice” plus doua snackuri intre mic-dejun si pranz, respective pranz si cina - personal am aproximativ patru ore pauza intre orele de masa) si sa inlocuiti mesele obisnuite cu produse tip fitness/culturism (batoane proteice, pudre proteice inlocuitoare de masa din punct de vedere al nutrientilor) sau, pentru cei ce cunosc mai bine continutul caloric si continut in nutrienti al alimentelor, combinarea acestor produse cu alimente “obisnuite” sau chiar inlocuirea acestor mese cu sandwichuri (preferabil pregatite personal). Eu prefer sa combin in aceste cazuri batoanele proteice cu seminte/nuci/alune/arahide/caju fara sare plus cateva felii de lamaie (am aport de vitamina C la fiece masa si pentru ca este un bun antioxidant ce nu poate fi luat decat din hrana neprelucrata termic si nu poate fi depozitata in organism, disparand in 4-6 ore de la ingerare). Pentru cei ce beneficiaza de serviciile unui instructor/antrenor personal in sala de fitness, fiecare pas facut in afara programului de gym si dieta este o noua posibilitate de a observa cum reactioneaza corpul la aceste schimbari si este si un nou pas in a deveni propriul antrenor personal J.

Acestea fiind spuse, eu va urez de pe  acum Sarbatori Fericite! Si sa   ne revedem sanatosi la anul (sanatosi si  nu...  burtosi J )!


Vizualizari: 2846 |
   
Acorda stele acestui articol
0
Nu exista niciun comentariu adaugat inca.
Fii tu primul care comenteaza
Adauga comentarii
Campurile marcare cu * sunt obligatorii








Arhiva