Cele mai noi articole

Cele mai citite articole

Thursday, 23 February 2012
Autor: Andrei

EXERCITII “HOME MADE”

 
EXERCITII “HOME MADE”

Exercitii “home made”  ar fi subiectul acestui articol, exercitii  indoor pentru  cazurile in care timpul este extrem de scurt,  30-40 minute cu un dus pe fuga, fara echipament caracteristic de gym, doar propriul corp. Cele mai usor de efectuat exercitii  sunt genuflexiunile (cu variatia de genuflexiuni intr-un picior pentru cei mai puternici dintre noi), flotarile cu mainile mai mult sau mai putin departate (cu variatie de exercitiu usor punand genunchii pe sol) sau exercitiile gen pilates si yoga unde accentul se pune pe exercitii izometrice, flexibilitate.

 

Pentru zilele in care timpul  alocat intretinerii corporale este foarte scurt e important sa nu sarim peste intretinerea musculaturii, care, din punctul meu de vedere, e prioritar cosmetizarii. Aici probabil as avea discutii in contradictoriu cu reprezentantele feminitatii ce vor considera mai importanta cosmetizarea si petrec multe ore in fata oglinzii sau in saloane “de infrumusetare”, “remodelare corporala”. Acest subiect este unul sensibil pentru marea majoritate a fetelor, increderea in sine venind aproape exclusiv numai din confirmarea celor din jur care de cele mai multe ori sunt fete (cred ca este recunoscut felul in care fetele se inteleg unele cu altele - isi aleg cu grija cuvintele si se feresc sa isi spuna direct propria parere J).

 

Pentru cazul in care in gym considerati ca exercitii fitness pentru acest anotimp si “curatarea zapezii” sau cazurile mult mai placate in desfasurare: jocurile de iarna. Constructia redutelor de zapada si “razboiul” cu bulgari de zapada e o activitate  placuta, mai ales pentru cei care castiga J. Un alt exercitiu grozav, din aceeasi categorie, exercitiul cardio, este  tragerea-tractarea saniutei. Grija crescuta  in momentul in care suntem transpirati (nu recomand fibre sintetice la contactul cu pielea (exceptie facand materialele special concepute pentru  acest caz, tehnologie speciala). Ca de obicei pun accentul pe calitatea nutrientilor ingerati, fructele si legumele proaspete sunt de neinlocuit si trebuie sa faca parte din dieta noastra zilnica; de asemenea salata , lamaia.

 

In anotimpul rece silueta poate fi “usor neglijata” din punct de vedere al grasimii subcutanate si datorita faptului ca nu suntem chiar “la vedere”, si putin “izolator termic” nu strica. Acest izolator termic (tesut adipos) poate fi usor indepartat pentru cine se afla integrat in programul de exercitii fizice obisnuite - apreciez ca un maxim de 5% crestere in greutate poate fi remediat in timp de o luna (fara eforturi deosebite), iar pentru cine a luat in greutate concomitent cu un program sedentar apreciez ca un timp de doua luni (caz experimentat personal) si peste trei luni pana la sase luni pentru o persoana ce nu are un trecut sportiv si nu are probleme  majore de sanatate este un timp rezonabil pentru a intra intr-o forma cu mult diferita momentului in care s-a inceput programul.

 

Momentan incerc sa apreciez timpul in care o persoana poate invata principiile de baza ale alimentatiei, cum sa isi calculeze propria dieta (din punct de vedere caloric), nu numai teoretic ci si practic. Apreciez ca cel mai dificil obstacol va fi bariera de mentalitate si bariera ideilor preconcepute - de obicei ce asimilam ca si informatie despre orice in oricare domeniu este greu de “indreptat” si nu oricine poate trece aceasta bariera; ca de obicei, aici intervine “talentul” profesorului, harul pe care un profesor , instructor de fitness, trebuie sa il aiba.

Pana la proxima intalnire va urez sa aveti o maxime sanatate si un anotimp rece…calduros J!


Vizualizari: 2882 |
   
Acorda stele acestui articol
5 5
Nu exista niciun comentariu adaugat inca.
Fii tu primul care comenteaza
Adauga comentarii
Campurile marcare cu * sunt obligatorii








Arhiva