Cele mai noi articole

Cele mai citite articole

Wednesday, 02 May 2012
Autor: Andrei

Mituri din lumea fitness - continuare

 
Mituri din lumea fitness - continuare

- Un antrenament eficient este cel care are ca rezultat febra musculara.

 

Nu neaparat - faptul ca a rezultat febra musculara este datorat durerii cauzate de deteriorarea fibrelor musculare ca urmare a unui efort de o durata sau/si o intensitate iesita din comun, organismul nefiind pregatit pentru acest lucru, mai ales dupa o “pauza” de cel putin 10 zile.

Adaptarea la efort se face treptat, iar de exista aceste dureri, dupa fiecare antrenament, recomand scaderea intensitatii exercitiilor - reducerea tesutului adipos nu este exclusiv datorat efortului fizic, ci si dietei si celorlalte activitati ale zilei plus odihna;

 

-Nu e bine sa bei apa in timpul antrenamentului.

 

Nimic mai pagubos pentru corpul nostru - daca nu suntem sportivi de performanta, care vor sa se obisnuiasca cu unul dintre aspectele competitiilor (privarea de apa un timp moderat/indelungat in cursul unui meci/reprize).

Faptul ca bem apa ne ajuta sa ne hidratam. Deshidratarea face ca randamentul la efort sa scada dramatic; daca intensitatea efortului este ridicata si de durata, de asemeni apare deshidratarea, iar incercarea de a bea cat mai multa apa ne poate ingreuna miscarea.

Deci, o idee buna este sa avem un efort moderat dublat de hidratarea cu cate o gura de apa la zece minute, daca transpiram abundent, plus continuarea hidratarii de 10-25 minute dupa terminarea sesiunii de antrenament cu lichide sau alimente cu un continut ridicat de apa.

 

-Exista “pastile de slabit”.

 

Intr-adevar exista pastille, dar nu “de slabit prin ele insele”, fara un efort fizic si nefiind insotite de un mod de alimentare/inlocuire a nutrientilor pierduti in urma efortului (pierduti in urma amplificarii intensitatii, a timpului petrecut la antrenament fara a resimti oboseala).

Cu ajutorul acestor pastile se poate reduce timpul in care ne atingem obiectivele, dar, trebuie sa ne gandim si la momentul in care vom renunta la aceste “ajutoare” mai mult sau mai putin sanatoase (un exemplu ar fi ceaiul diuretic). Grija mare la diureticele care ne pot pune in pericol sanatatea pe termen lung! Aceste pastile, cum am mai spus, nu fac totul singure, ci pot ajuta cu un procent de 10-20% din efortul total pe care o persoana il face in momentul in care isi doreste sa mai indeparteze din nedoritul tesut adipos.

Daca acea persoana este foarte “grabita” in a atinge acest tel trebuie sa se inarmeze cu rabdare, fiindca rezultatele vin, poate, mai usor la inceput si mai greu se vad diferentele de la o saptamana la alta dupa o perioada de multe luni dar, are avantajul moral ca este pe “drumul cel bun”.

 

-Alimente “minune”.

 

“Vreau sa stiu ce sa mananc!” - de multe ori aud aceste rugaminti, pentru ca se doreste sa se invete a manca sanatos. Din punctul meu de vedere, nu numai ca trebuie insusite cele mai “grozave” alimente, dar si cele care sunt la polul opus, si pot zadarnici incearcarea noastra de a ne atinge obiectivul/e.

Cu alte cuvinte: ”trebuie invatat TOT”- cu cat stim mai mult, cu atat avem o idee mai aproape de realitate. Acest lucru este influentat si de faptul ca oamenii au o dieta variata saptamanal, lunar, in functie de anotimp sau de zona geografica.

 

-“Scapi” de febra musculara continuand sa faci efort.

 

Raspunsul poate fi atat afirmativ cat si negativ, in functie de intensitatea cu care se va face efortul atunci cand avem febra musculara.

Daca miscarea ne produce discomfort, atunci intensitatea este ridicata; daca simplul mers pe jos este dureros, atunci cu siguranta s-a exagerat cu efortul si ar trebui sa ne fie “invatatura de minte”, sa nu repetam isprava atunci cand suntem dupa o pauza mai mare de doua saptamani, timp in care efortul fizic de intensitate  ridicata a lipsit cu desavarsire (chiar si cel moderat).

Un ajutor de nadejde sunt celebrele aspirine (1-2 aspirine clasice seara inainte de culcare si dimineata la trezire ne vor ajuta sa crestem temperatura corpului cu efect asupra durerii si  a arderii de calorii- sa nu va vina vreo idee de a abuza de aspirine acum cand am spus ca ajuta la arderea caloriilor J ).

           

Cam atat cu “miturile din fitness”, cele pe care le-am auzit adesea. Daca mai aveti si alte nelamuriri cu privire la alte cazuri, simtiti-va liberi sa intrebati.

 

Pana la proxima intalnire va urez “Spor la treaba!” J


Vizualizari: 1869 |
   
Acorda stele acestui articol
5 5
Nu exista niciun comentariu adaugat inca.
Fii tu primul care comenteaza
Adauga comentarii
Campurile marcare cu * sunt obligatorii








Arhiva