Cele mai noi articole

Cele mai citite articole

Thursday, 29 March 2012
Autor: Andrei

Mituri din lumea fitness

 
Mituri din lumea fitness

Bine v-am regasit dragilor!

Unii dintre noi probabil se afla in plin program de pregatire al siluetei pentru vara J, in timp ce altii inca se mai gandesc ca ar fi cazul sa inceapa un program de dieta si exercitii fizice in mod organizat.

           

M-am gandit astazi sa abordez miturile cu privire la exercitiile fizice si efectele lor asupra siluetei si sanatatii.

 

Unul dintre cele mai cunoscute mituri este cel conform caruia, efectuand abdomene, slabim in zona abdomenului.

 

Este un fenomen cunoscut de mine ca “reducere precisa”, in care se lucreaza o anumita parte a corpului, iar ca efect ar rezulta reducerea stratului de grasime din acea zona, ceea ce multi dintre noi ne dorim. Probabil, cei multi dintre incepatorii-necunoscatori cad in aceasta capcana.

Eu, din aceasta cauza, includ in programul de personal training (mai ales in programul de inceput, pana respectivii inteleg logica lucrurilor) exercitiile de drept abdominal mai mult decat ar fi necesar (personal ii acord un singur exercitiu saptamanal), acest muschi fiind implicat in efectuarea multor exercitii multiarticulare.

           

Un alt mit cunoscut este cel prin care se considera ca transpirand vei slabi.

 

Transpiratia este metoda prin care organismul incearca sa-si coboare temperatura ca urmare a exercitiului fizic, mai ales ca rezultat al implicarii multor grupe musculare in activitatea fizica (ex: alergare), grupe mari reprezentate cu zeci de procente din totalul masei musculare.

Rezultatul nedorit al unei transpiratii abundente este deshidratarea, pierderea unor minerale si ca rezultat apar crampele s.a.m.d, acestea fiind contraproductive pentru cine vrea sa-si reduca tesutul adipos (ca exemplu din cealalta extrema este cel a unei persoane care face sauna si pierde din greutate in mod rapid, a sportivilor de performanta care au nevoie sa se incadreze in categoria de greutate la care vor sa participe – acestea avand un risc apreciabil dar, datorita varstei sportivilor, care de cele mai multe ori sunt tineri,  adesea vor trece cu brio; nu acelasi lucru se intampla cu o persoana obisnuita, ba dimpotriva).

Asadar, nu confundati scaderea in greutate cu reducerea tesutului adipos, a grasimii corporale.

 

Unul dintre cele mai “uzitate” mituri este cel conform caruia mancand seara, inainte de somn, te vei ingrasa sau faptul ca clasicul post de “dupa ora sase” te va ajuta sa slabesti.

 

Poate fi adevarat, daca obisnuiai sa  ai un aport de sute de calorii sau chiar de peste o mie de calorii, si mai ales daca nu obisnuiai sa mananci in restul zilei (dimineata in special), ori daca esti iesit din comun din punct de vedere al greutatii.

Conteaza mult cum arata planul nutritional si obiceiurile fiecaruia dintre noi. Cu cat esti mai mic de statura, cu atat trebuie sa ai mai multa grija la alimentatie, fiindca orice doua-trei kilograme in plus sau in minus se observa, in ceea ce le priveste pe fete mai ales J.

Personal am doua aporturi de nutrienti “dupa sase seara” si nu am avut niciodata probleme cu tesutul adipos. In primul rand, pentru ca am fost dintotdeauna activ din punct de vedere fizic si in ultimul timp (peste zece ani de zile) am grija la felul nutrientilor si cantitate-calorii.

           

Un alt mit este cel conform caruia lucrand cu greutate mare si foarte mare in gym, sau folosind greutati mari in timpul exercitiilor, vei deveni un “Hulk verde”.

 

Daca pentru baieti lucrul acesta poate fi realizabil in, probabil, mai mult de zece ani de antrenamente inteligente, grele, pentru fete este un scop imposibil de atins (nu vorbim de sportul de performanta unde se foloseste medicatie-hormoni nespecifici unui organism uman natural). Si asta pentru ca, dupa cum deja am descris, un corp natural nu dispune de suportul hormonal necesar intretinerii unei musculaturi supradezvoltate, fetele avand o zecime din cantitatea de testosteron pe care o au baietii.

Daca fetele nu vor sa lucreze trenul superior in gym, mai ales musculatura bratelor, pot lucra cu incredere (greu si foarte greu) cateva grupe musculare ce sunt “de admirat”, cum ar fi musculatura fesiera si musculatura lombara, plus posteriorii coapsei pentru a da acel aspect de “bombat/ridicat/tonifiat” si pentru a afla cat de greu se poate dezvolta musculatura J daca nu se doreste lucrul in gym, la aparate, si se doreste numai lucrul aerob.

Trebuie acordata o atentie deosebita nutrientilor ingerati si, personal nu garantez ca se  vor atinge obiectivele..in timp rezonabil; de altfel timpul nu va fi deloc scurt in oricare dintre cazuri.

           

Acestea ar fi unele dintre cele mai intalnite mituri in fitness pe care eu le consider foarte importante de a fi intelese si pe care le-am intalnit, de care chiar m-am “lovit” cu fiecare dintre persoanele pe care le-am consiliat.

 

In vremurile actuale, cand fiecare isi doreste sa obtina un rezultat rapid si bun, asemenea explicatii sunt greu de acceptat (mai ales daca apare alteranativa promisiunilor - de cele mai multe ori nefondate, fara nici o explicatie stiintifica).

           

Exercitiile de sezon (mai ales dupa frigul binecunoscut) sunt cele in aer liber, alergare (teren variat, scari, panta, si mai ales in rampa), bicicleta, pe care eu le recomand insotite de un cocktail/fresh de fructe (fara alcool J). Parcurile sunt locuri ideale pentru aceasta, mai ales ca au diferite locuri special amenajate pentru exercitiile de fitness.


Vizualizari: 2683 |
   
Acorda stele acestui articol
5 5
Nu exista niciun comentariu adaugat inca.
Fii tu primul care comenteaza
Adauga comentarii
Campurile marcare cu * sunt obligatorii








Arhiva