Cele mai noi articole

Cele mai citite articole

Saturday, 05 November 2011
Autor: Andrei

Principalele exercitii care "au grija" de toata musculatura corpului

 
Principalele exercitii care

Bine v-am gasit si de data aceasta! Astazi va voi spune cateva cuvinte despre principalele cinci exercitii (considerente proprii) ce “au grija” de intrega musculatura a corpului, si cum sa avem un metabolism ridicat.

Cele cinci exercitii sunt genoflexiunile/indreptarile, tractiunile/ramatul si impinsul de la nivelul pieptului cu haltera/gantere. Binenteles ca exista o multime de aparate si exercitii ce lucreaza izolat sau usor diferit musculature (mai ales pentru cei ce urmaresc anumite detalii ale aspectului fizic, urmarind performanta). Probabil ati observat “lipsa” unei grupe musculare mult lucrata de multi dintre cei care au nedoritul colacel de grasime (sau chiar burta in jurul mijlocului) dar el asista la toate exercitiile “grele” cum sunt genuflexiunile sau indreptarile cu greutate aditionale, intervin in stabilizarea coloanei vertebrale, mentinand presiunea intraabdominala; binenteles cine are probleme cu aspectul de “burta”(distensie abdominala) poate efectua exercitii precum crunch-ul. 

De retinut faptul ca lucrand muschiul drept abdominal nu veti indeparta grasimea local (asa-numita “reducere precisa” ci veti tonifia si mari muschiul, aceasta dand iluzia ca grasimea a fost usor indepartata). Revenind, aceste exercitii sunt exercitii complexe, exercitii multiarticulare ce se ingrijesc de aspectul general al sanatatii aparatului locomotor si poate continuat cu volum suplimentar de exercitii fizice (binenteles si volum de nutrienti crescut plus un aspect calitativ ridicat al acestora). 

Pentru  o forma fizica buna cele cinci exercitii pot fi executate tip “circuit” (unul dupa altul fara pauza, pauza fiind luata cand prima serie din toate cele cinci, sau sase, daca includeti si exercitiul special pentru muschiul drept abdominal, apoi se va continua cu seria a doua dupa o pauza suficenta cat sa terminati si aceasta serie) sau cu pauza dupa fiecare serie a fiecarui exercitiu in functie de cat de grea vrem sa fie acea sedinta sau...poate fi o combinatie proprie, personala a fiecaruia dintre noi.

Pentru prima sedinta dupa o lunga inactivitate sau chiar dupa o pauza de 2-3 saptamani, aceasta va fi mai scurta ca numar de serii, ca greutate pe care o veti folosi la exercitii… dificultatea va creste treptat de la o sedinta la alta prin greutatea folosita, numarul de serii, numar de repetari, timpul pentru pauza, tot ce se petrece in sala va incepe binenteles cu o incalzire de 10-15 minute la bicicleta stationara, banda de alergat (activitati fizice aerobe), timp ce recomand pentru  barbati este de 70-80 minute (15 repetari pe serie pentru baieti, 25 repetari pentru fete -greutate cat sa permita efectuarea corecta a exercitiului).

Metabolismul ridicat  este obtinut si intretinut de exercitiile fizice plus aportul de nutrienti de calitate superioara impreuna cu numarul crescut, uniform impartit de-a lungul zilei al acestui aport de nutrienti; consider ca cinci mese reduse cantitativ fata de cele cu care suntem obisnuiti sunt de ajuns pentru a observa diferentele mai ales de suntem obisnuiti cu una-doua mese in fiecare zi- notabil este si faptul ca ora de masa trebuie pastrata de-a lungul timpului iar de suntem “nevoiti” sa schimbam ora la care luam aceste gustari, sa o facem in mai multe zile, o facem mutand cu cate 10-15-20 minute fiecare masa pana ajungem la ora la care putem lua aceste aporturi  fara a avea sanse mari sa fim “obligati” sa nu ne respectam programul. 

Un metabolism ridicat inseamna mai multa energie consumata si de aceea avem nevoie sa mancam mai mult si mai des  decat un sedentar iar faptul ca “sarim peste mese” nu va face decat sa oblige propriul corp sa isi incetineasca viteza cu care isi indeplineste functiile si de asemenea isi va face rezerve suplimentare de energie (traduse prin rezerve de grasime subcutanat si nu numai) pentru momentele in care situatiile zilnice o va cere (mesele luate la o distanta mai mare de patru ore, timpul aproximativ in care nutrientii energetici de la o masa “stationeaza” in intestinul subtire pentru a fi utilizati “direct” ca energie, nu fac decat sa mareasca rezervele de grasime si..de mentionat si faptul ca organismul uman in momentul in care avem un aport de nutrienti intai isi va reface depozitele de energie si apoi restul; si din aceasta cauza schimbarile vizibile in oglinda, vestimentatie, dureaza un timp, timp ce variaza de la o persoana la alta in functie de varsta,antecedentele, timpul, energia investita si vointa acesteia).


Vizualizari: 4144 |
   
Acorda stele acestui articol
5 5
Nu exista niciun comentariu adaugat inca.
Fii tu primul care comenteaza
Adauga comentarii
Campurile marcare cu * sunt obligatorii








Arhiva