Cele mai noi articole

Cele mai citite articole

Sunday, 08 January 2012
Autor: Andrei

Recapatarea siluetei dupa sarbatorile de iarna

 
Recapatarea siluetei dupa sarbatorile de iarna

Incep cu a va ura un “La multi ani fericiti si plini de belsug !”

 

            De azi, in mod normal, preocuparea noastra ar fi recapatarea siluetei de dinaintea sarbatorilor de iarna. Pentru cine obisnuieste sa fie activ din punct de vedere muscular, face sport sau frecventeaza salile de fitness nu este cu adevarat o problema ci dimpotriva, cateva zile de repaus fortat de mentinerea salilor inchise pentru mai multe zile, pot fi benefice mai ales persoanelor de sex masculin ce au ca scop cresterea in masa musculara fiindca de obicei se omite timpul de recuperare si nutritia.

 

De fapt, vreau sa abordam acest subiect, dieta/nutritia/alimentatia, mai ales ca am observat  articolele de specialitate din domeniul fitnessului pun din ce in ce mai mult accent pe consumul caloric si calitatea nutrientilor (fara a pune deoparte celalalt factor important in lupta cu kilogramele si starea de boala - miscarea).

 

Astfel am observat dieta “vegan”(este un stil de viata nu numai o dieta) si pareri cum ca noi, ca specie, am fi vegetarieni. Ei, aici nu sunt chiar convins de acest lucru. Personal cred ca aminoacizii esentiali din carne sunt dificil de inlocuit cu cei din vegetale pentru omul obisnuit si pentru asta nu trebuie sa renuntam la carne. Toate produsele ce ne aduc un aport de nutrienti, calorii, sunt bune, numai ca unele sunt mai bune ca altele. Spre exemplu ar fi carnea de porc comparativ cu cea de peste - cu cat are un AND mai diferit de al nostru si se afla mai la baza lantului trofic…cu atat e mai “curat” acel aliment; mi-as dori sa inlocuiesc pentru perioade prelungite canea de peste cu alge marine  cum este spirulina dar nu e chiar usor pentru o persoana ce depune efort greu si foarte greu sa inlocuiasca proteina animal (aminoacizii esentiali) sau  produse de origine  animale - oua, lapte, produse de fermentatie din lapte, miere, samd - chiar si numai de ne gandim la pret.

 

Intr-adevar spirulina este o sursa de aminoacizi de cea mai buna calitate si numai atat, dar nu oricine isi permite cantitati de cateva sute de grame in fiecare zi. Este totusi perfect posibil sa avem o dieta vegetariana ce functioneaza. Totusi, pentru un om extrordinar din punct de vedere al efortului anaerob cum este un culturist, powerlifter, luptator de inalta performanta, recomand o abordare precauta a dietei exclusiv vegetariene (am cautat pe internet sportivi din aceast tip de efort, sportivi ce concureaza la categorii de peste noua zeci de kilograme si nu am gasit campioni vegetarieni...poate nu am cautat destul J; in schimb am gasit campioni pentru sporturi aerobe cum ar fi maratonul si supermaraton de peste 100 mile ).

 

Pentu omul obisnuit nu ar fi o problema urmatoarea clasificare (clasificare proprie/personala aproximativa in ordinea a celor mai putin rezultante de produse toxice in urma digestiei sau a exceselor alimentare ) : carnea de peste (preferabil cel oceanic celui de apa dulce si cel salbatic celui de crescatorie), carnea de pasare (din nou vanatul sau animalul crescut in conditii BIO, cu nivel de stres normal preferabil celor de crescatorie), ouale, lapte si produse din lapte si in cele din urma carnea de vita si mai apoi cea de porc, ca una din optiunile cel mai putin “fericite”.

 

Si cum personal sunt adeptul dietei de fructe cu carne, voi prezenta sumar cam ce mananc zilele acestea pentru a va face, concret, o idée (perioada de sarbatori si in general perioada de iarna/temepraturi scazute): prima masa (aport de nutrienti) - baton proteic +lamiae (fiind intolerant la glucidul din lapte-lactoza- ce in mod obisnuit batoanele proteice si multe alte produse il contin, folosesc lamaia pentru a neutraliza) + mar/alt fruct+arahide “prajite”/caju crud…, a doua masa - sarmale +morcov + salata verde, masa a treia - peste fiert + cartof fiert/copt +stafide +mar/para/kiwi/citrice+ banana, masa a patra- repet masa a treia sau a doua,  masa a cincea-peste/pui +mazare +orez +salata verde/telina/ pastarnac , masa a sasea(optional) inainte de culcare- banana/arahide/ nuci + mar/para/ gutuie. Se poate vedea ca am o masa sau chiar doua considerate “traditionale , pot avea un fel intai mai consistent si… nici o masa nu duce lipsa de  vitamina C si produse “raw”(crude), vitmaina C este un antioxidant important ce nu poate fi sintetizat de organism si trebuie un aport exogen constant fiindca vitamina C “se pastreaza” 4-6 ore in corp . Personal nu beau multa apa “chioara” decat in timpul/dupa efortului fizic extraordinar.

Efortul fizic, preferabil sa fie indoor, in aceasta perioada cu multe sarbatori, vacante ar fi indicat sa fie reluat cu atentie la incalzirea musculaturii si apoi a articulatilor, intensitatea antrenamentului sa fie ceva mai scazuta si precauta decat in mod obisnuit, mai ales daca se depasesc zece zile in care nu s-a efectuat efort fizic de intensitate cel putin medie, in mod organizat .Probabil cei mai multi dintre noi vor fi intrat in rutina obisnuita incepand cu partea a doua a lunii Ianuarie.

Asadar reincepeti cu precautie efortul fizic si…Spor la treaba!!! J


Vizualizari: 2859 |
   
Acorda stele acestui articol
5 5
Nu exista niciun comentariu adaugat inca.
Fii tu primul care comenteaza
Adauga comentarii
Campurile marcare cu * sunt obligatorii








Arhiva