Cele mai noi articole

Cele mai citite articole

Thursday, 12 May 2011
Autor: Andrei

Shaped and Toned

 
Shaped and Toned

Shaped - acum voi incerca o mica definitie a ceea ce inseamna, sau mai bine spus ceea ce se intelege, in general, prin “a fi in forma”. Asadar “a fi in forma” presupune un nivel ridicat de fitness, un nivel ridicat de performanta al sistemului vascular, cardio-respirator, a intregului organism in general. Tot in general inseamna ca persoana in cauza vrea sa treaca la un nivel superior momentului in care s-a decis sa schimbe ceva in rutina zilnica din punctual de vedere al educatiei fizice, de cel mai multe ori este vorba de un nivel de fitness cu totul si cu totul nesatisfacator. Insist ca educatia fizica si sportul trebuie sa faca parte din ritualul nostru saptamanal, “aproape” zilnic. Acest ritual ar trebui sa ne fereasca si de surplusul de kilograme cu care “ne pricopsim” de sarbatori . O  mica paranteza cu privire la alimentatie: educatia nutritionala ar fi , din nou, o alta rutina zilnica a copilariei ce va deveni un reflex mai tarziu cand, adulti fiind, nu mi gasim timp de a invata, de a ne informa la cum e mai bines a mancam.

 De altfel e bine de retinut ca alimentatia noastra de zi cu zi este “comerciala”, bazandu-se pe gust, pe pofte, pe exploatarea  slabiciunilor organismului uman si  nu  pe caracterul nutritional al alimentelor !!

 Odata  ce sarbatorile pascale au trecut, odata cu cateva kilograme in plus, ar fi imboldul necesar inceperii unui program de exercitii fizice si, poate, a unei diete, dorindu-mi  ca aceste decizii odata luate, sa devina obiceiuri la care sa  nu renuntam pe viitor fiindca exista reflexul de a crede ca cei tin diete nu au inclus in alimentatia lor produse “mai putin grozave” pentru a fi “in forma”. Dimpotriva , cei care fac mult efort includ in mod constant aceste alimente (ciocolata fiind doar un “dulce” exemplu) iar eu includ de asemenea acest tip de alimente si mese  cu care “trisez” constant dar .. aceste mese nu sunt lasate chiar la voia intamplarii.

De exemplu zilele trecute, dat fiind Pastele, am mancat produse traditionale cum ar fi multe oua fierte, cozonaci, drob cu carne de mile dar cantitatea calorica a acestor produse nu a fost exagerata si propria silueta nu a avut de suferit, ramanand neschimbata, asta si datorita “inertiei”: daca de obicei mananci sanatos si educatia fizica pe masura, atunci “forma fizica” nu se va schimba imediat (si viceversa este valabila: daca obisnuiesti sa  nu faci miscare si mananci orice, oricand, oricum, atunci ar trebui sa nu ne asteptam la schimbari bruste, majore dupa o scurta perioada de timp chiar daca programul de dieta si sport este perfect).

De asemene am profitat de vremea frumoasa si am introdus in programul de exercitii fizice bicicleta si rolele inlocuind parte din exercitii tip GYM pentru trenul inferior, exercitii grozave pentru sistemul cardio-vascular; acest program fiind pentru prima oara in acest an am avut grija sa   nu exagerez cu durata alocata lor, rezultatul  fiind o usoara “febra musculara”(2-3 ore in care jumatate din timp au fost “pauze mari si dese” J). Fiindca nu e bine  sa sari peste o masa si nutrientii ei am luat cu mine o masa semilichida tip fresh (poate fi un snack mai mare sau mai mic, pentru mine a fost o masa in adevaratul sens al cuvantului, cu aproximativ 450 kcal - aproximativ 30 grame de proteina).

Asadar acest program de dieta si exercitii fizice e un stil de viata in care eu nu las la voia intamplarii multe lucruri (se intampla dar vor fi luate mici contramasuri) mai ales acum cand trebuie sa fiu un bun exemplu. E un stil de viata inceput acum saptesprezece ani, in adolescenta. Pasul acesta facut devreme, cat suntem tineri si foarte tineri, e usor de facut pentru ca suntem mult mai deschisi ideii de a invata ceva nou comparativ cu alte varste mai “mature” ceea ce este contraproductiv mai ales din punct de vedere al sanatatii personale. Am in minte chiar o persoana careia i-am fost personal trainer aproape un an si obisnuia sa faca sport in tinerete, avand acum aproximativ patruzeci si cinci ani, dar nemaifacand sport avea “nesuferitul” strat adipos suplimentar JFiind barbat, aspectul urmarit e cu totul altul si, dupa “doar” sase kilograme “pierdute” la 1,89 m, scazand de la 90-91 kilograme la 84 kilograme diferenta vizuala, si nu numai, este “enorma”. De ce mentionez ca e barbat?! Pentru simplul fapt ca de fapt kilogramele pierdute din tesutul adipos e mai ridicat dat fiind faptul ca a cumulat un volum muscular apreciabil pentru un an de lucru in Gym, cu cinci antrenamente saptamanale si o grija crescuta la alimentatia personala . Pentru fete gandirea e asemanatoare (inainte de inceperea exercitiilor fizice si dupa), cu oglinda ca mod principal de apreciere al progreselor facute dupa care ar fi nivelul general de energie si... binenteles cantarul

Revenind la obiceiurile culinare din timpul Sarbatorilor, nu exista nici un motiv de a exagera cantitativ cu alimentele, Biserica si Medicul indrumand la o alimentatie ponderata

De asemenea subliniez faptul ca “informarea alimentara” cu scop/tenta publicitar/a in mass-media, nu trebuie luate ca sursa sigura, stiintifica, dat fiind caracterul comercial. Ar trebui sa  ne facem timp pentru a ne informa (din mai multe surse) mai ales ca avem acces la informatie atat de usor.

 


Vizualizari: 2709 |
   
Acorda stele acestui articol
5 5
Monday, 26 March 2012, Andrei a scris:
nu conteaza ora- acuma raspund fiindca sunt obisnuit cu adresa de mail :) si nu ma uit tare la propriile articole - acum sa ma uit la toate sa nu las oamenii nelamuriti ;)
Tuesday, 05 July 2011, Diana a scris:
Frumoasa interpretarea mancarii ca fiind "comerciala". Si foarte adevarata. Pana la ce ora seara este recomandat sa luam ultima masa?
Adauga comentarii
Campurile marcare cu * sunt obligatorii








Arhiva