Cele mai noi articole

Cele mai citite articole

Wednesday, 27 July 2011
Autor: Andrei

Vacanta si miscarea

 
Vacanta si miscarea

 

A venit vara, a venit vacanta, vine concediul! Probabil asta e ceea ce multi dintre noi gandesc in momentul acesta. Ne gandim la zilele de plaja cu inotul racoros si joaca in valurile marii sau drumetiile pe munte sau…ambele.

De fapt acesta e scopul cuvintelor mele de azi: cum sa intretinem sau chiar sa ne imbunatatim (mai rar….:) ) conditia fizica in decursul vacantelor. Incepem. Asa cum am spus intr-unul din articolele precedente: e important sa pastram

 constant numarul meselor; fiind o perioada cu temperaturi ridicate, numarul caloriilor va fi mai scazut, mai ales din cauza faptului ca  sedintele ”specializate” de antrenament vor fi mai rare si mai usoare. De altfel, din cauza caldurii, nu vom simti nevoia sa mancam  de multe ori in timpul zilei (mai mult sete) si de aceea e o idee foarte buna ca mesele din timpul zilei sa fie semilichide (iaurt cu fructe, cocktail de fructe cu soia pentru fete sau carne/ou pentru baieti- alimente de origine animala, ordinea in cazul meselor cu fructe prefer a se manca produsele din carne mai intai si apoi fructele deoarece sunt, in general, usor acide si ajuta la descompunerea “stomacala”  a carnurilor) iar o masa“clasica” poate fi luata seara cand e mai racoare. Pentru multi un iaurt degresat-dietetic sau o bautura racoritoare cu lamaie si indulcita cu putina miere (sunt adeptul borsului pentru aportul de vitamina B necesar in sinteza proteica) este o idee foarte buna in timpul verii; de asemenea, pepenele galben este pentru mine un aliment de baza in timpul verii pe langa fructele uscate (stafide, smochine, curmale) iar seara e o masa clasica redusa cantitativ (mazare, fasole, orez, cartof fiert/copt, salate cu carne/ou fiert).Alunele, arahidele, cajuul, nucile,etc (oleaginoase) cateva la  fiecare masa, ponderat. Recomandarea  mea permanenta este de a se folosi fructele si legumele de sezon proprii zonei noastre, temperate (au aparut ciresele, visinele). Ca de obicei sa alegem marimea naturala, gustul, mirosul (aroma) naturaa poate reprezenta o mica problema pentru cei mai tineri dintre cumparatori obisnuiti cu produsele de supermarket, produse ce sunt crescute intr-un mediu nu tocmai natural (cu efect asupra gustului si implicit al calitatii nutrtive). De altfel, lipsa noastra de educatie alimentara se vede in fiece zi, neavand ghizi in perioada tineretii, atunci cand e momentul propice invatarii masive datorita timpului liber (pentru mine e un hobby informarea nutrtionala, studii despre anumite diete, nutrienti, etc) dar se poate face oricand, la orice varsta si sa nu uitam sa ii indrumam pe cei mai putin informati dintre noi, sa le “deschidem apetitul” pentru informatie mai ales ca informatia in acest moment este foarte usor de obtinut, nu ne costa mult timp sau bani.

Si daca, de cei care indragesc mult drumetiile pe munte, personal, nu “imi fac griji” de conditia fizica, fiindca marea lor majoritate fac aceastea lunar sau de mai multe ori  intr-oluna si au grija de educatia lor fizica si implicit de dieta, pentru cei ce aleg litoralul si plajele recomand inotul, voleiul si alte jocuri in reprize prelungite fara a uita de cremele solare ce ne vor proteja de radiatii excesive. Vacanta, concediul nu e un motiv sa uitam total de obiceiurile zilnice din timpul anului, sper eu, ci de a ne relaxa psihic,sa facem ceva iesit din rutina zilnica ce ne va deconecta de la “grijile” obisnuite, sa reducem din efortul zilnic (de orice natura), in nici un caz  de a trece in cealalta  extrema. Ideal, in statiunile montane sau cele de pe litoral, se poate gasi un GYM bine dotat in care partea cu educatia fizica este usor rezolvabila.O alta idee care poate fi pusa in practica ca parte a “miscarii zilnice” este vizita unor locuri istorice, muzeele, obiective turistice reprezentative arealului respectiv in asa fel incat ne vom largi si orizontul cultural. Acestea fiind spuse va urez “Vacanta placuta!” si “Fiti sanatosi!”

 


Vizualizari: 2567 |
   
Acorda stele acestui articol
5 5
Nu exista niciun comentariu adaugat inca.
Fii tu primul care comenteaza
Adauga comentarii
Campurile marcare cu * sunt obligatorii








Arhiva